Celt, pacelt un vadīt.
Rakstīt par savu viedokli un uzskatiem nekad nav bijis tas, ko vēlos darīt publiski. Bet pēdējā laikā piedzīvotais pārāk bieži liek uzrakstīt komentāru un pēc mirkļa jau rakstīto izdzēst.
Šodien konferences "CELTSPĒJA" iespaidos gribas runāt par to kā mēs dzīvojam, kā strādājam un kā plānojam vadīt valsti.
Pirmkārt jau par cieņpilnu attieksmi. Savā līdzšinējā darba pieredzē ir piedzīvota dažādu veidu attieksme - gan pozitīva, gan negatīva. Bet pats, pats galvenais, ka priekšnieka, vadītāja attieksme pret saviem padotajiem ir cieņpilna.
Neliegšos, vissūrākā pieredze likusi pārskatīt topošo priekšnieku izglītību un paša atbilstību ieņemtajam amatam. Diemžēl intervijas laikā ne vienmēr ir iespēja noskaidrot vai priekšnieks būs boss vai līderis. Skaidrs, ka mūsdienu attīstītajā pasaulē Boss vairs nav augoša un ilgtspējīga uzņēmuma pamatā, bet gan līderisms ar spēju motivēt, atbalstīt un dzīt uz jauniem panākumiem.
Šajā aspektā kļūst mazliet baisi, lūkojoties uz nākotni, ja reiz topošie Saeimas krēslu ieņēmēji uzskata, ka tautu raksturo kotletes un šņabis. Cieņa ?!
Otrkārt komunikācija. Pirms pati piedzīvoju, nespēju iedomāties, ka maza uzņēmuma īpašniekam savi klienti būs tik ļoti vienaldzīgi. Vietā, kur īpašniekam personīgi būtu jāatvainojas savam klientam par kļūdu ( profesionālais PR kretīnisms liek tā darīt), tu nodod rīkojumu citai uzņēmuma personai šo lietu nokārtot, saprotams bez līdzekļiem. Diemžēl pieļautā kļūda maksāja klientam balvu, kura bija godīgi nopelnīta. Pazaudēts klients, pilnīgi noteikti.
Ar saviem klientiem ir jākomunicē, tāpat arī ar saviem darbiniekiem ir jārunā un viņiem pirmajiem jāzina visu, kas notiek uzņēmumā.
Smieklīgi, ka ir brīži, kad pārlapojot tīklošanās vietni Facebook, pēkšņi ieraugi savu darba vietu atbalstām kādu pasākumu,par kuru diemžēl iekšēji nav nekādas informācijas. Nē, tā noteikti nav gudra rīcība.
Treškārt uzticība. Ja Jūs esat pieņēmuši darbā cilvēku, kurš ir speciālists kādā jomā, vai paļausities un viņa zināšanām, vai tomēr liksit izdarīt tieši to un tieši tā kā Jūs vēlaties ?
Darbinieks nav te, lai izpildītu norādes (to mēs darām uz ceļa, ievērojot ceļa zīmes un ceļu satiksmes noteikumu cieņas un savas drošības dēļ). Darbinieks ir šeit, lai realizētu savas spējas, talantu un atrastu īsto pieeju un rīkus, kas strādās Jūsu labā. Un te ir atslēgvārdi - JŪSU LABĀ!
Uzticieties! Jā, tas ir risks, bet tas ir risks ko nedrīkst neuzņemties.
Valdībai taču mēs uzticamies, vismaz sākumā. Paši tomēr ievēlam, vai dodam savu balsi par kādu, kurš būtu atbildis mūsu standartiem.
Pēdējā gada laikā strādājot ar sociālo tīklu administrēšanu un citiem uz klientu vērstiem pakalpojumiem, esmu nākusi pie secinājuma, ka katram vadītājam noder savā dzīvē pastrādāt klientu apkalpošanas sfērā (veikalā pie kases, viesnīcas administrācijā vai jebkurā citā vietā, kur darbs ir tieši saistīts ar klientu uzņemšanu) un aktīvajā pārdošanā, lai saprastu, kādi cilvēki stāsies Tev pretī, ko viņi vēlas un ko nevēlas, cik ļoti Tevi lamās un cik daudzus Tev būs jāmierina.
Visa pamatā ir cilvēks, es un Tu - Mēs. Esiet atbildīgi par savu rīcību!
Komentāri
Ierakstīt komentāru